اعزام دانشجو به هند

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 3
بازدید کل : 792
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


اديان در هند

 

اديان در هند

  هند معجونی از ادیان مختلف و فرقه‌های مذهبی گوناگون است که اغلب آنها از هندوگرایی، اسلام و بوداگرایی نشات گرفته‌اند.

  حدود ۸۰٫۵٪ مردم هند پیرو آئین‌های هندو و حدود ۱۳٫۴٪ مسلمان هستند. هند همچنین بیش از ۲٫۳٪ مسیحی و ۱٫۹٪ سیک دارد. هند اگرچه زادگاه آئین بودا بوده، اما جمعیت بودائیان هند در حال حاضر تنها حدود ۰٫۸٪ برآورد می‌شود. علاوه‌بر آن پیروان آیین جینیسم۰٫۸٪ و مجموع پیروان دین زرتشتی، یهودی، بهایی و بقیه مذاهب ۰٫۴٪ می‌باشد. با این وجود هند بزرگ‌ترین اجتماع فرقه احمدیه و مذاهب ایرانی بهائی و زرتشتی در سراسر جهان است. مسلمانان بیشتر در دهلی، بنگال غربی و نواحی شمال غربی کشور زندگی می‌کنند و در کشمیر بیشتر جمعیت را تشکیل داده‌اند. به این ترتیب هند پس از اندونزی و پاکستان پرشمارترین جمعیت مسلمان جهان را داراست.

   زرتشتیان، ازمهمترین اقلیت‌های دینی هند هستند که به پارسی معروفند و طی بیش از پنج سده اولیه حمله اعراب به ایران، از ایران به هند مهاجرت کرده‌اند و بیشتر در مناطق مختلف گجرات و مهاراشترا به مرکزیت بمبئی اقامت دارند. اگر چه جمعیت آنان کمتر از۲۰۰ هزار نفر است، اما نزدیک به ۱۷ ٪ اقتصاد هند را در دست دارند. شرکت‌های بزرگی مانند: «تاتا» و «گودریج»، متعلق به زرتشتیان است. گروه دیگری از اقلیت‌های کم جمعیت بهراها هستند که قدرت اقتصادی مهمی در هند دارند. صاحب شرکت معروف «ویپرو» که جزو ثروتمندترین افراد جهان می‌باشد، از این فرقه‌است.

 

 

 

نويسنده: امیر نظری,آرین نظری تاريخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:اديان,در,هند,تحصيل,دوره,زبان, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

موقعيت سياسي

 موقعيت سياسي

 كشور پهناور هند در جنوب قاره آسيا واقع شده است. اين كشور در زبان فارسي هند يا هندوستان، در زبان انگليسي اينديا و در زبان سانسكريت بهارت ورش خوانده ميشود. سرزمين هند مهد يكي از پنج تمدن كهن دنيا و برخوردار ازيك ميراث فرهنگي متنوع وغني است. هندوستان سرزمين نژاد ها، زبان ها،آيين ها، و فرهنگ هاي فراوان است. در هند صدها زبان وهزاران گويش و لهجه وجود دارد كه بيش از يك ميليارد و دويست ميليون نفر از شهروندان هندي به اين زبان ها وگويش ها سخن مي گويند.

 اين كشور با گذشت شصت وچهار سال از كسب استقلال خود در پانزده اوت سال 1947 ميلادي، موفق به كسب پيشرفتهاي چشمگيري در زمينه هاي علمي، اقتصادي، صنعتي و اجتماعي شده و پس از خود كفايي در بخش كشاورزي، اكنون به دهمين كشور صنعتي دنيا تبديل گرديده و ششمين كشوري است كه با ورود به فضاي خارج از جو دستاورد هاي علمي بزرگي را براي مردم هند به ارمغان آورده است.

نويسنده: امیر نظری,آرین نظری تاريخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:موقعيت,سياسي,هند,تحصيل,در,هند, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to studyinindia1.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com